22.3.2014

Lentomatka: Sydney-Singapore

Lähdimme laivalta aamulla ennen seitsemää. Maahantulomuodollisuudet laivalta Australiaan sujuivat nopeasti. Tullia ei kiinnostanut vilkaistakaan matkatavaroitamme.

Lähdimme suoraan Sydneyn keskustan laivaterminaalista lentokentälle. Tarkoitus oli mennä alkumatka junalla ja vaihtaa loppumatkaksi bussiin. Epähuomiossa valitsimme väärän junalinjan ja lyhyestä 10 min bussimatkasta tuli tunnin matka. Tajusimme virheemme vasta bussissa. Sama bussilinja kun sattui kulkemaan vääränkin junamme päätepysäkin kautta. Aikaa oli kuitenkin reilusti, joten ennätimme hyvin perille.

Juna Sydneyssä
Sydneyn lentokentällä jouduimme odottelemaan British Airwaysin lähtöselvityksen avautumista kolmisen tuntia. Sen jälkeen pääsimme lounaalle.

Lounge Sydneyn lentokentän ulkomaanterminaalissa

Lounas Sydneyn lentokentän ulkomaanterminaalin loungessa
Lähtevä lentokone Sydneyn lentokentän ulkomaanterminaalista. Taustalla Sydneyn keskusta.
Lento oli toinen British Airwaysin lentomme tällä matkalla. Lentokoneen reitti oli Sydneystä Lontooseen, mutta se teki välilaskun Singaporessa. Kuukautta aiemmin olimme lentäneet Lontoo-Sydney -välin Qantas-lentoyhtiöllä toiseen suuntaan. Palvelun ja matkustusmukavuuden kannalta ero kahdella lentoyhtiöllä oli kuin yöllä ja päivällä. British Airways oli sijoittanut kahdeksan istuinta suurinpiirtein samaan tilaan mihin Qantas:n koneessa oli laitettu kuusi istuinta. Lopputuloksena ahdasta oli eikä palvelu taaskaan päässyt British Airways:llä positiivisesti yllättämään.

Paikkamme British Airwaysin Sydney-Singapore-lennolla
Singaporessa olimme perillä myöhään illalla. Laukkujen nouto onnistui taas nopeasti ja maahantulomuodollisuudetkin veivät vain hetken. Lentokentältä ostimme hieman ruokaa mukaan ja lähdimme junalla hotellille. Junamatka oli reilu puoli tuntia ja lähimmältä metroasemalta kävelymatkaa hotellille jäi noin 800 metriä.