19.4.2014

Lentomatka: Tokio-Honolulu-Kona

Tokiosta lähdimme kohti Havaijia Naritan lentokentältä. Naritan kenttä sijaitsee noin 60 km päässä Tokiosta. Hotellimme viereiseltä Tamachin juna-asemalta pääsi ilman vaihtoja suoraan lentokentälle, mutta aikaa meni reilu tunti.

Junamatka Naritan lentokentälle
Lentoasemalla kävimme tekemässä lähtöselvityksen ensimmäiselle lennollemme Honoluluun. Lentomme oli Japan Airlinesin, mutta se oli lipussamme Malaysia Airlinesin lentonumerolla. Kummankaan lentoyhtiön nettisivut eivät toimineet paikkojen varauksessa. Myöskään kummankaan lentoyhtiön palvelupisteet niin aiemmin Singaporessa kuin Tokion keskustassakaan eivät pystyneet saamaan meille vierekkäisiä paikkoja koneesta. Lentokentän lähtöselvityksessä ongelmia ei ollut ja hyvät vierekkäiset paikat saatiin nopeasti.

Naritan lentokentän lähtöselvitystiskejä
Lähtöselvityksen jälkeen suuntasimme Japan Airlines:n Sakura Loungeen viettämään aikaa ennen lentoa. Tarjoilut olivat kelvolliset, mutta mikään erityisen hyvä lentokenttälounge ei ollut.

Japan Airlines:n Sakura Lounge Naritan lentokentällä
Pitkä lentomme lähti iltayhdeksältä, ylitti matkalla päivämäärärajan ja saapui saman päivän aamuna Honoluluun. Käytännössä olimme perillä 14 tuntia aiemmin kuin olimme lähteneet. Ruoka lentokoneessa oli erittäin hyvää.

Tokio-Honolulu -välin lentokoneemme

Istuinpaikkamme Tokio-Honolulu -välillä

Illallinen Tokio-Honolulu -lennolla
Honoluluun saavuimme aikataulussa ja Yhdysvaltain maahantulomuodollisuudet sujuivat nopeasti.

Honolulusta meillä oli erillinen jatkolento Big Island:lle Konan lentokentälle. Olimme varanneet lennon go! Airline:lta kuukausia sitten, mutta 2,5 viikkoa ennen lentoamme lentoyhtiö ilmoitti lopettavansa Havaijin lentonsa tarkoituksenaan siirtää lentokoneensa lentämään Yhdysvaltain mantereen puolelle. Lehdistötiedotteessa yhtiö kertoi järjestävänsä korvaavat lennot Hawaiian Airlines:n puolelta, mutta meille asti paikkoja ei riittänyt. Jouduimme lyhyellä varoitusajalla varaamaan uudet lennot itse.

Hawaiian Airlinesin lounge Honolulun lentokentällä oli melko mitätön verrattuna aikaisempiin loungeihin. Tarjolla oli vain kahvia, limsaa ja mehua.

Hawaiian Airlinesin Premier Lounge Honolulun lentokentällä
Honolulu-Kona -välin lentokone ulkoa
Honolulu-Kona -välin lentokone sisältä
Lento Honolulusta Konaan oli vain 40 minuuttia, joten olimme nopeasti perillä. Lentomatkalla pääsi myös ilmasta käsin tutustumaan Havaijin saarten hienoihin maisemiin.

Havaijin saaria ilmasta katsottuna
Pääsimme hyvin perille, keräsimme matkatavaramme ja suuntasimme noutamaan vuokra-autoamme Konan lentokentän tuntumassa sijaitsevasta vuokraamosta.